W górę: m

Kierunek Rajgród

Środa, 23 kwietnia 2014 · dodano: 24.04.2014 | Komentarze 1

Niezły skwar jak na kwiecień :)
Na dziś planowana wycieczka objęła rundę dookoła dwóch jezior - Selmęt Wielki i kompleks jeziora Rajgrodzkiego.
Standardowy początek do Sędek a potem Sypitek nie przyniósł nic nowego. Jechało się całkiem przyjemnie bo i tempo spokojniejsze i ruch całkiem niewielki. W Sypitkach dla odmiany pojechłem prosto na Kucze i Stacze. Przez obie wioski wiodła wąska droga asfaltowa a wszędzie wokół gołe pola i niewielka ilość zabudowań.
W Staczach małe urozmaicenie, most nad rzeką Leda, która okazała się być całkiem głęboka, nie spodziewałem się tego :)

Zaraz za mostem skończył się asfalt i zaczęła się droga utwardzona gruntowa. Ostatni rzut oka na Legę:
Kilka kilometrów lasem po twardym piasku i w cieniu drzew troszkę mnie ochłodziło, ponieważ już zaczynałem odczuwać pierwsze efekty smażącego słońca na karku.
Tuż przed Jędrzejkami droga prowadziła przez most między jeziorami Stackim i Białym - piękne miejsce polecam.
Widok na Jezioro Stackie:

I z tego samego miejsca na Białe:
Po minięciu Jędrzejek objąłem kierunek Lisewo, gdzie zaprowadziła mnie zupełnie odkryta droga szutrowa a następnie polna.
Powoli zaczynało wiać a kierunek okazał się niestety niekorzystny dla mnie na ostatnie 25km trasy.

Z Lisewa do wsi Borzymy i dalej do Stożne asfaltem, rozkoszowałem się ostatnimi kilometrami ze sprzyjającymi podmuchami wiatru.
No i od Stożne zaczęło się, wiało w twarz a droga jak widać niżej na sam koniec zamieniła się w kopny piach :)
Tuż przed Rajgrodem zaczęło mi brakować wody. Na szczęście jak odbiłem na Zawady, Wiśniowo w którejś z miejscowości wodą poratowała mnie starsza pani. Od razu postawiło mnie to na nogi i się już dokulałem do Ełku bez większych problemów.

Przez cały czas doskwierało mi lekkie trzaskanie na sztycy, coś trzeba będzie z tym zrobić :)